Jezus ma początek a Bóg nie ma – Objawienie 3:14
Jezus żyje dzięki Ojcu
W Ewangelii Jana 5:26 czytamy
„Podobnie jak Ojciec ma życie w sobie, tak również dał Synowi: mieć życie w sobie samym.„
Tekst ten stwierdza, że Pan Jezus otrzymał życie od swego Ojca. Jest biorcą życia w sobie, które DAŁ mu Ojciec. Podobnie czytamy w Jana 6:57:
„Jak mię posłał Ojciec, który żyje, a Ja przez Ojca żyję, tak i ten, kto mnie spożywa, żyć będzie przeze mnie.”
Jezus żyje przez Ojca. Żeby nie było wątpliwości Jezus wyjaśnia, że tak samo jak on żyje przez Ojca tak chrześcijanie będą żyć przez niego (Jezusa).
Zrodzony i pierworodny
Z Pisma Świętego jednoznacznie wynika, że Pan Jezus został zrodzony, stąd określenie pierworodny użyte w liście do Kolosan 1:15 gdzie możemy przeczytać o Panu Jezusie:
„On jest obrazem Boga niewidzialnego, pierworodnym wszelkiego stworzenia”
Potwierdza takie rozumowanie fragment z listu do Hebrajczyków 1:6 gdzie czytamy o Jezusie również jako pierworodnym.
”I znowu, kiedy wprowadza Pierworodnego na świat …”
Czy można być pierworodnym nie mając początku?
Pan Jezus w Jana 6:57 powiedział, że żyje dzięki Ojcu. Jezus żyje dzięki Ojcu jak każdy syn ludzki żyje dzięki swemu Ojcu.
Jezus został nazwany w Jana 1:18 także „jednorodzonym”.
„Boga nikt nigdy nie widział, lecz jednorodzony Bóg, który jest na łonie Ojca, objawił go.„
Jak widzimy Jezus ma „naturę” boską ale jest to natura zrodzona w przeciwieństwie do swego Ojca.
W Biblii istnieje zasadnicza różnica pomiędzy Bogiem Ojcem a Synem Boga wykluczająca to, że Jezus jest częścią Trójcy, albo wchodzi w skład Jedności Bóstwa. Jezus jest bowiem zrodzony (stworzony) czego nigdzie nie powiedziano w Biblii o JHWH czyli Jego Ojcu! W Psalmie 2:7 powiedziano o Jezusie
„Ogłoszę postanowienie Pana: Powiedział do mnie: Tyś Synem moim, Ja Ciebie dziś zrodziłem„
Czy zwrot „dziś” nie sugeruje początku istnienia Syna bożego? Podobnie w liście do Hebrajczyków 5:5 (BT) czytamy:
„Ty jesteś moim Synem, jam Cię dziś zrodził„
Boży dziedzic
Bóg ustanowił Jezusa dziedzicem, a dziedzic dziedziczy nie po sobie … tylko po Ojcu.
Przeczytajmy przypowieść z Marka 12:1-8 (BT), gdzie Pan Jezus wyraźnie utożsamił sam siebie z „DZIEDZICEM”, a Boga z właścicielem winnicy.
„I zaczął im mówić w przypowieściach: „Pewien człowiek założył winnicę. Otoczył ją murem, wykopał tłocznię i zbudował wieżę W końcu oddał ją w dzierżawę rolnikom i wyjechał.
W odpowiedniej porze posłał do rolników sługę, by odebrał od nich część należną z plonów winnicy. Ci chwycili go, obili i odesłali z niczym. Wtedy posłał do nich drugiego sługę; lecz i tego zranili w głowę i znieważyli.
Posłał jeszcze jednego, tego również zabili. I posłał wielu innych, z których jednych obili, drugich pozabijali. Miał jeszcze jednego, ukochanego syna. Posłał go jako ostatniego do nich, bo sobie mówił: „Uszanują mojego syna”. Lecz owi rolnicy mówili nawzajem do siebie: „To jest dziedzic. Chodźcie, zabijmy go, a dziedzictwo będzie nasze”. I chwyciwszy, zabili go i wyrzucili z winnicy.”
Łatwo możemy tu dostrzec różnicę pomiędzy właścicielem winnicy a Jego Synem i dziedzicem. Dziedzicowi własność zostaje przyznana w oparciu o decyzję Ojca lub też na mocy obowiązującego prawa.
W liście do Galatów 4:1 (BW) na temat dziedzictwa powiedziano:
„A mówię: Dopóki dziedzic jest dziecięciem, niczym się nie różni od niewolnika, chociaż jest panem wszystkiego”
Przy założeniu „Trójcy Świętej”, Pan Jezus „od zawsze” byłby właścicielem dóbr i nie potrzebowałby oczekiwać na „dziedziczenie” czegokolwiek!
W cytowanej przeze mnie ks. „INNY JEZUS” Natan Cheset str.19 i 20 wyjaśnia, że użyte w Objawienia 3:14 gr. słowo” arche” oddane przez „początek” znaczy nie tyle to ostatnie co i „zwierzchność”. Przywołuje znany angielskojęzyczny przekład w którym czytamy: „WŁADCA BOŻEGO STWORZENIA”. O możliwości takiego go oddawania ma świadczyć okoliczność, że w przekładzie „świadków” w Łuk.20:20 mamy gr. arche tłum. na „zwierzchnictwo” A Tyt.3:1: „rządy”. Oni nie występują przeciw oddawaniu „arche” w Apok.3:14 przez początek. Jednak idąc za wyjaśnieniami anglikańskiego… Czytaj więcej »
Z następnego wersetu i następnych po 1 Jana 5, 1 wynika, że mowa jest o zrodzonych z Bożego Ducha „dzieciach Bożych” czyli nowonarodzonych nie z woli mężczyzny i niewiasty, ale z Boga naśladowcach Pana Jezusa. Eizegeza to najgorszy sposób interpretowania Biblii. Bywajcie zdrowi
Witam serdecznie gdy szukam odpowiedzi lub chce nauczyć się wersetów na pamięć aby cytować słowa Jezusa na Tiktoku wchodzę na waszą stronę ponieważ pokazuje prawdę o Jezusie zwanym Chrystusem i o Bogu ojcu wasza strona jest bardzo mądrą i zrozumiałą stroną bardzo często korzystam z waszej strony aby poznać prawdę i słowa syna Bożego Jezusa Chrystusa z Nazaretu .Niech was Bóg Błogosławi za to że udostępnianie stronę dla milionów ludzi pozdrawiam Tomasz Didymus z Tiktoka
Od dawna wer.26 z Jana 5 [J 5:26] przedstawiany jest jako dowód wiecznego istnienia hyios=syna. I nie bez powodu w udanym artykule, wartym polecenia, mamy już na samym początku, odwołanie do tego wersetu. Przytoczonym kontrargumentem na podawany werset, jest inny. J 6:57 I tak mamy „walkę na wersety”. Jednak jedni przedłożą, ten pierwszy werset nad drugi. Inni odwrotnie. Tamten, ponad ten. Aldona Różanek, która polemizuje ze „świadkami” podany wer.z J 5:26 przedstawia jako dowód posiadania przez hyios natury swego ojca,… Czytaj więcej »
Wśród rzeczników trynitaryzmu znajdziemy dyskutantów, którzy odmawiają rozumieniu „pierworodny wszelkiego stworzenia” jako „pierwsze stworzenie”. I w istocie w greckim na określenie „pierwszy stworzony” używano innego słowa, niż użytego w Kol.1:15 I w wer.18 gdy czytamy: „on jest [1]początkiem, [2]pierworodnym spośród umarłych” mamy dwa greckie słowa. Nie chcę teraz odnieść się do istniejącej pomiędzy nimi bliskości i różnic. Mam jednak świadomość istnienia takiej argumentacji, i o trym później. Tak naprawdę samo określenie „prototokos pases ktiseos” tzn. pierworodny wszelkiego stworzenia można interpretować… Czytaj więcej »
Ludzie nie mogą przeboleć słowa „początek” w Obj 3:14. Próbują za wszelką cenę przeinaczyć fakty. A fakty co prawa są bolesne dla tych, co nie chcą przyjąć prawdy co do Jezusa, że On jest początkiem stworzenia przez Boga. Powstało już wiele artykułów w obronie „boskości Jezusa” i „Jego wieczności z Ojcem”. A nawet istnieją tłumaczenia Biblii, które nawet na siłę zmieni sens słowa, aby tylko dopasować do ich wierzeń. Przekłady takie jak np. CEB, CJB, ERV, EHV, EXB, ICB, NCV,… Czytaj więcej »
Witam,Duchową istotą jest według mnie poprawnie niż Duchową osobą… osoba zakłada Maske i jest wykreowaną postacią jakiegoś filozofa…. Tak jak my jesteśmy człowiekami a nie osobami… Pan Bóg stworzył człowieka a nie osobę, pozdrawiam…
Ale przecież w księdze Daniela też czytamy, że Bóg(Dn 7:9) (…)Istniejący od Dni Pradawnych (…)
Objawienie 2:18. Mesjasz, będąc już w Niebie, NIEmówi o sobie, że jest Bogiem Wszechmocnym.
Mówi natomiast:
(…)Tak mówi Syn Boży(…) (Obj 2:18)
(…)Tak mówi ‚Pierwszy i Ostatni’, ten, który umarł, (…) (Obj 2:8)
Mowią, że Pierwszy i Ostatni (ALFA i OMEGA) to Jezus. To pytanie do WYZNAWCÓW TRÓJ-coś tam…Czy „Alfa i Omega” Wszechmocny Bóg umarł???
Pytałem się już tyle ludzi I NIKT żadnen z Trojcy mi nie odpowiedzial merytorycznie, tylko bełkot i obrazanie ludzi.
Trynitarze chcą poprzez to, że Pismo Święte używa w stosunku do Pana Jezusa zwrotu „zrodzony” osiągnąć kilka swych doktrynalnych celów. 1. Twierdzą „zrodzony” a „nie stworzony” . Jakoby te dwa zwroty w żadnym wypadku nie można było stosować zamiennie. 2. Twierdzą, że zwrotu „zrodzony” w takim kontekście jak do Pana Jezusa „nie wolno stosować” do żadnego stworzenia. 3. Twierdzą, że zwrot „zrodzony” uzasadnia trynitarną wiarę w to, iż Pan Jezus jest „równie odwieczny” jak Bóg Ojciec. Wszystkim zwolennikom Trójcy Świętej… Czytaj więcej »
Dzięki za podanie wersetów które całkowicie negują waszą niewiarę w Trójcę. Wykorzystam.
W temacie próbowania przez trynitarzy „rozwadniania” treści Słowa Bożego oraz wniosków z tekstów biblijnych uwypuklających fakt : „zrodzenia” oraz „zaistnienia ” Pana Jezusa dzięki Bogu Ojcu, warto zastanowić się nad nauczaniem Pana Jezusa w temacie relacji między Panem Jezusem a Bogiem oraz Panem Jezusem a Jego uczniami ! Pan Jezus uczy , że dla Niego jak i dla ludzkości to Bóg Jahwe jest Ojcem! (relacje Ojciec i syn) , natomiast dla nas, uczniów relacje z Panem Jezusem to relacje :… Czytaj więcej »
Tak sobie czytam i pytam. Po co takie zagadki Bogu skoro mógłby prosto,czytelnie przekazać ludziom o co w tym chodzi? Przecież będąc Mądrością i wszechwiedzącym to wiedział ,że mnóstwo ludzi będzie w to wnikać i ten który będzie mądrzejszy będzie dopytywał .Myślę że Biblie napisała osoba po to aby ludzie mniej inteligentni nie wnikali co,jak i po co ? Ludziom pokroju trzody na pytanie co wolisz? Milion czy 1000x 10000zł powiedzą że milion .Oni nie będą wnikać ile to jest… Czytaj więcej »
Kolosan 1 opisuje nowe stworzenie w Panu Jezusie, nie mające nic wspólnego ze starym stworzeniem w którym Stwórca stwarza osobiście wszystko. Psalm 33:6, Hebr. 11:3, Wyjścia 20:11
2 Koryntian 5:17 – Tak więc jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; to, co stare, przeminęło, oto wszystko stało się nowe.”
Trynitarze próbują rozwodnić argumentację antytrynitarną tegoż tekstu podważając znaczenie greckiego słowa „arche”. Oto pewien komentarz do takiej postawy znaleziony w internecie: „Jeżeli poświęci się tylko z 15 minut na uważne przejrzenie każdego miejsca gdzie występuje w NT gr. słówko „arche” to przekonamy się iż NIGDY nie oznacza ono użyte w stosunku do Jezusa „początku” w sensie jakiejś „zasady” czy „władzy” górowania nad czymś. Wszystkie przypadki oddają zgodnie że chodzi o najnormalniejszy w świecie zwykły początek w sensie czasu. Chrystus jako… Czytaj więcej »